پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3945
-
الف
+

جشن سینمای ایران برگزار نمی‌شود

مراسم بزرگ جشن سینمای ایران، با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برگزار نمی‌شود.

خانه سینما و هیئت رئیسه جشن سینمای ایران تصمیم گرفتند که امسال با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مراسم بزرگ جشن سینمای ایران را برگزار نکنند.

به گزارش آی فیلم و به نقل از روابط عمومی خانه سینما،  نشست خبری بیستمین دوره جشن سینمای ایران، صبح امروز (19 مرداد ماه) با حضور علی نصیریان (رئیس جشن)، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما)، مازیار میری (مدیر اجرایی) و تورج منصوری (رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی) در خانه سینما برگزار شد.

شاهسواری طی سخنانی با اشاره به وضعیت امروز کشور گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت همکاران ما از لحاظ معیشتی و امنیت شغلی بسیار پرقصه و پرغصه است. به همین علت خانه سینما و هیئت رئیسه جشن به اتفاق رئیس آن تصمیم گرفقتیم که امسال داوری‌ها را به صورت عادلانه و برای همه سینمای ایران با قوت برگزار کنیم اما تصمیم گرفتیم که با توجه به شرایط موجود از برگزاری هرگونه مراسم و جشن بزرگ خودداری کنیم.

وی افزود: مساله مهمی که امروز اعلام می کنیم این است که با توجه به روزگار امروز و مجموعه فشارهای موجود در جامعه از برپایی مراسم بزرگ خودداری می کنیم. گرچه حق سینماگران است که سالی یک بار دور هم جمع شوند اما در این دوره چنین چیزی امکان پذیر نیست.

مدیرعامل خانه سینما تاکید کرد: امسال هم بر اساس سیاست همیشگی سینما که نباید به هیچ سویه سیاسی کشیده شود، تصمیم گرفتیم جشن سینمای ایران به قوت داوری و اجرا شود اما از برگزاری هرگونه مراسم بزرگ خودداری می کنیم.

به گفته وی، این یک تصمیم جمعی بود که در هیات مدیره خانه سینما توافق و مجوز اجرای آن از سوی علی نصیریان صادر شد.

وی افزود: چنین تصمیمی برای ما سخت بود اما باید تصمیمی این چنینی می گرفتیم زیرا موظفیم به سهم خود از داشته های خانه به نفع همکاران استفاده کنیم تا این دوران سخت به اتمام برسد و یقین داریم به آن لحظه ای که باید می رسیم.

شاهسواری در پایان صحبت هایش گفت: گاهی اوقات ساده است آتش انداختن بین دو گروه و دو سلیقه ولی این کار جز سوختن چیزی ندارد. شما به ما کمک کنید و ما را راهنمایی کنید که از این مسیر خارج نشویم. یقین دارم شما در این حس و حال با ما شریک خواهید بود و مقوم این تصمیم خواهید بود. از اینکه گاهی اوقات از خانه سینما خبر و نظر می خواهید و ما کوتاهی می کنیم ما را ببخشید زیرا گاهی چاره ای جز سکوت نداریم. ما نمی توانیم اگر کاری برای همکارانمان می کنیم آن را در معرض ویترین رسانه ها بگذاریم. پیش از این هم گفته ام ما باید کار کنیم و کار کنیم و کار کنیم. فضای خانه سینما فضای کار، تلاش و تجدیدنظر در ساختارهای ما است.

من با برگزاری جشن و جشنواره های فرهنگی و هنری موافقم اما در شرایط فعلی، جشن بیستم قرار است بسیار جمع و جور برگزار شوددر ادامه نشست علی نصیریان در سخنانی گفت: من با برگزاری جشن و جشنواره های فرهنگی و هنری موافقم اما در شرایط فعلی، جشن بیستم قرار است بسیار جمع و جور برگزار شود. جشن فرهنگی برای تشویق استعدادهای جوان لازم است اما امسال قرار است جشن بیستم در یک چهارچوب محدودتر برگزار شود.

وی تاکید کرد: جشن های هنری می تواند باعث ایجاد احترام بین هنرمندان شود. ما باید برای کار و همکاران خود احترام و حرمت قایل باشیم و از موفقیت های آنها لذت ببریم. چندی پیش به اصغر فرهادی گفتم جایزه ای که گرفته ای انگار من هم سهیمم چراکه ۵۰ سال پیش پی این سینما ریخته شد و بعد جوانان به صحنه آمدند.

نصیریان در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: از دوستان و همکاران می خواهم که از فضای  دشمنی فاصله بگیرید. نباید فراموش کرد که توسعه فرهنگی در جامعه ایجاد شده است و مردم آگاه تر شده اند و ما نیز باید نسبت به برخوردهای خود دقت کنیم. امیدوارم این جشن با شرایط فعلی با انس و الفت بیشتری برگزار شود.

غ.ن

 

نظر شما
ارسال نظر